Lilypie Third Birthday tickers

måndag 13 juni 2011

Allt och inget

Nu är det ett tag sedan igen... Ger en kort resumé över vad jag gjort.
Vi åkte till änge i torsdags och grattade lillebror, som inte är så liten längre. Vi sov sedan över där för att det inte skulle bli en så tidig morgon för Tove (läs mig). På fredag åkte vi till kyrkan för att gå på Andreas och Robins skolavslutning. Träffade massor av folk som jag saknar från alla år jag jobbat i änge. Känns ju lite konstigt att de första barnen jag hade på förskolan gick ut 7:an... Jag börjar nog bli äldre än jag tror =) En del av eleverna från högstadiet sjöng låtar själv i kyrkan, och OJ, vad en del var superbra, rös lite när de sjöng. Sedan när det var låg- och mellanstadiets tur så är ju F-3:an roligast att lyssna på för de sjunger verkligen högt medans mellanstadiet tycker att det är lite jobbigare att stå där framme, men även de var superduktiga då de sjöng Gyllen Tider-låtar. Sedan åkte vi till mormor för det obligatoriska skolavslutningsfikat, GOTT! Väl hemma blev det grillat i massor och vi satt länge ute i solen.
Var på travet med Jessica N på lördagen, vann någon krona och spelade sedan upp dem, så jag gick inte plus, men spelade å andra sidan inte upp mer pengar än jag kan förlora.
Igår, söndag, gjorde vi lite ärenden. Hälsade på Peters pappa och Eva, även en av Peters systrar var där med sin dotter och sambo, mycket trevligt! Väl hemma städade vi och fixade lite, så idag är det skönt att bara sitta i soffan och slappa och veta att det är städat och klart runt omkring mig!
För det är inte så mycket annat att göra än att slappa idag känns det som, vädret är ju supertråkigt. Det enda jag har gjort och planerat att göra idag var att stryka klänningen jag ska ha på bröllopet på lördag. Hämtade ut den igår, är väl inte supernöjd, men känner att jag måste ha den eftersom jag inte orkar leta någon ny på stan. Nu är det "bara" ett par skor jag skulle ha haft...
Tove har föresten sovit hela nätterna nu i 6 nätter, hoppas verkligen att det håller i sig, så från att hon somnat så sover hon mellan 9 och 11 timmar, vår duktiga tjej!
Så här blev avtrycken, ska slipa lite med ett fint sandpapper runt omkring för att få bort det lite ojämna i gipset och sedan ska Peter få fixa att man kan hänga den eller ställa den lite stadigare.
//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar