Lilypie Third Birthday tickers

lördag 25 juni 2011

Midsommar

Igår var det midsommar. Den firades i Änge, först med sill-lunch och sedan grillat. Allt var supergott. Även kransar blev gjorda, Tove och Robin ville ha en varsin, de blev så fina så, visar bild på det när vi kommit hem. Vi är fortfarande kvar i Änge och blir kvar även en natt till då det idag ska fiskas av några, sedan om vädret tillåter blir det ett besök till Yoks (stavning) och en cider eller öl för dem som dricker det och kvällen ska avslutas med surströmming. Och någon match i kubb måste det även bli då det står oavgjort just nu mellan Mattssons och Erikssons efter gårdagen.
Jag och Peter hade fixat efterrätt igår. Vi hade gjort en varsin cheesecake, Peter gjorde en banan och jag en blåbär. Och redan under tillverkningen av dem så blev det lite tävling mellan oss så vi tog med den tävlingen till Änge och alla där fick bestämma vilken som var godast. Jag tyckte båda var supergoda men la ändå min röst på Peters och han la sin på min, men min cheesecake vann med en röst, så det blev 4-5 till mig då min och Peters röst inte räknades.
Och Tove då, jo, hon var lika snäll som vanligt och alla ville hålla i henne och hon var precis lika nöjd hos alla. Så nu på morgonen vid 8.30 såg hon till så jag och Peter klev upp sedan tog hon och somnade om, lurigt! =)
Hoppas ni alla har haft en bra midsommar!!
//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar