Lilypie Third Birthday tickers

tisdag 7 juni 2011

Lite skit...

Tänk att lite skit kan göra tillvaron så mycket bättre! Tove bajsade nyss, med lite hjälp, vilket gjorde henne på såååå mycket bättre humör. Känns som detta är ett typiskt "mamma-snack", "hur äter, sover, bajsar din bebis?" Men det är ju faktiskt så att just nu är ju min bebis hela min vardag i stort, så det är extra skönt när jag får umgås med lite vuxna, och ser faktiskt fram emot att kunna lämna bort henne längre stunder då jag inte ammar längre, inte för att jag inte vill vara med henne, men jag tror att jag blir en mycket bättre och gladare mamma, om jag bara får vara vuxen ibland. Eller är det inte så?
Samma sak är det bär jag får ta mina promenader alldeles själv, bara lyssna på ljudbok och fundera på annat än Tove. För mig är min "egentid" viktig. För alla är det kanske inte så, men för mig!
Idag ska vi iaf på babyöppet, ska ta med en ram och göra gipsavtryck idag. Då blir det gjort nästan exakt 3månader efter hon föddes, tror det blir bra. Sedan kl 14 ska vi till bvc, Tove ska få sitt 3månadersvaccin, får se hur det blir ikväll nu då, feber eller inte feber, ont eller inte ont...

//Sara

1 kommentar:

  1. "Guldstjärna i kanten" till dig som faktiskt inser att man inte måste sluta vara människa bara för att man blivit mamma, som så många faktiskt gör.
    Jag kände samma som du och tänker likadant än! Man måste få kunna fortsätta vara den man var innan man var mamma och just den där egentiden var viktig för mig med. :) Har vänner som bara är mamma och det är inte riktigt lika kul att umgås med dom....om man säger så.

    SvaraRadera