Lilypie Third Birthday tickers

måndag 12 mars 2012

Böcker

Lyssnar just nu på Zlatans bok, den är ok, men egentligen inget för mig, men jag tänker ju absolut lyssna klart på den. Och jag håller även på med en vanlig bok, alltså inte ljudbok, även den är ok, bara ok, så den har tagit lång tid att läsa, men jag ska försöka bli klar med den så fort som jag kan, för nu vill jag börja på någon ny bok. Har flera hemma som jag är riktigt sugen på att läsa, och idag beställde jag en pocket och en ljudbok, så när de kommer vill jag vara klar med båda böckerna jag håller på med nu. Jag älskar när jag kommer in i läsperioder!

Toves sovning då? Jo, den har ju gått så himla bra ända sedan hon föddes, bara att lägga ner henne i sängen och då ligger hon där tills hon somnar. Men nu vägrar hon somna i sin säng. Vi lägger henne och hon ställer sig direkt och efter ett tag börjar hon skrika, vi lägger henne och samma sak igen, och igen och igen. Men lägger vi henne i vår säng och lägger oss brevid så somnar hon direkt. Hon får sova ett tag och sedan lyfter vi över henne till sin säng. Hon sover klockrent i vår säng och mer oroligt i sin och kommer alltid över till vår säng någon gång under natten. Vet inte riktigt hur vi ska få bort det, men det är kanske helt normalt att det är så här, bara vi som har varit bortskämda tidigare? Ok att hon vill har någon med sig när hon ska somna, men vi har provat att vi sitter/står vid hennes säng och det duger INTE så länge hon inte får sova i vår säng. En dålig vana har det helt enkelt blivit, men jag vet inte alls vad vi ska göra för att få bort den... Men den ska nog försvinna, det ska vi nog lyckas med! =)

1 kommentar:

  1. Nu vet ju inte jag hur länge det vart sådär men vet att under vissa perioder så vill dom ha massor med närhet när dom ska somna och sova...
    Så det kanske är så nu?
    Då brukar det ju gå till sig sen.
    Annars är det bara att kämpa på :)

    SvaraRadera