Lilypie Third Birthday tickers

tisdag 20 mars 2012

Skatten

Gick in på Skatteverkets hemsida i morse och kikade om jag skulle få tillbaka något på skatten, vilket jag skulle. Jag blev riktigt glad, för jag hade räknat med att få tillbaka lite, dels från pensionssparandet och dels för att jag bett försäkringskassan dra mer procent än vad de gjorde, så de drog 33% istället för 29% som de tänkte från början, men jag trodde inte det skulle bli riktigt så här bra. Jag är ju glad bara jag slipper betala tillbaka som jag var tvungen att göra ett år. Fast det kanske inte är så illa att behöva betala tillbaka heller, det är ju pengar du har fått "låna" helt räntefritt i ett års tid =)
Jag minns ett år då jag fick tillbaka ca. 5000:- efter lite avdrag för busskort, men i år får jag ännu mer och har inga avdrag över huvudtaget som jag kan göra, nice! =)

Måste snart boka en klipptid föresten. Har inte gått ner mina 5kg, men vill klippa mig innan jag börjar jobba. Men jag tänker att jag bokar en klipptid nu och att jag jobbar så hårt jag bara kan för att ha gått ner 5kg till den dagen det är dags för klippning, det ligger ju iaf 2 veckor bort i tiden.
Och jag har redan bestämt vad min nästa "belöning" är. Vid -8kg så ska jag shoppa nya kläder. Jag har redan hittat massor som jag vill ha, men NEJ, jag tänker inte köpa något före dess. Så jag kan tänka mig att mina skattepengar kan komma väl tillpass där i juni till lite nya kläder och resten får väl läggas på lite roligt under semestern.

Idag provar jag det här receptet jag hittat på nätet, jag äter grönsaker till och Tove och Peter får ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar