Lilypie Third Birthday tickers

torsdag 15 mars 2012

Planerar

Sitter nu och skriver en inköpslista och planerar vad jag ska äta i helgen och till veckan. Som det ser ut nu så blir det lite kyckling, lite äggröra, lite omelett i olika former, lite kött och till allt detta massor med grönsaker. Tror det kan bli bra, lite lättare att äta GI-mat om det finns hemma och är lite planerat hur jag tänker äta.

Fick mitt nya schema igår, jag är nöjd utifrån att jag inte kan jobba hur som helst efter sommaren då Peter är i Åre och jag ska lämna och hämta Tove. En stängning i veckan, en tidig dag i veckan, öppning var fjärde fredag och aldrig stängning på fredagar, det låter väl rätt bra va? =) Tycker att det känns som ett ganska normalt förskoleschema, väldigt likt de andra jag har haft, tror det blir bra iaf.

I övrigt då? Jodå, less på det mesta känns det som, vill inte göra något och tar mig inte för något heller. Jag har iaf fått bort tvätten den här veckan, så nu är det bara att "se fram emot" nästa veckas tvätt... Skulle ha tagit tag i Toves album och hunnit klart med det innan jag börjar jobba, men jag har ingen lust. Och det känns som att jag  håller på att drunkna i det eviga plockandet och städandet, vill inte ha mer sånt!

1 kommentar:

  1. Skulle kunna vart jag som skrev det där om evigt städande och plockande.
    Jag fattar inte hur mina föräldrar har allt så fint, var sak på sin plats, JÄMT!?!
    Här ser det alltid ut som ett bombnedslag och man orkar ju inte plocka jämt jämt jämt! Så förstår dig helt. Känner samma jag med. Less....

    SvaraRadera