Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 31 augusti 2011

Änge

Änge känns alltid som hemma när jag kommer dit, men det ligger ju på fel ställe =)
Jag och Tove tog iaf vårt pick och pack och åkte till Änge idag. Först svängde jag in på min "nuvarande" förskola för att lämna lite ytterkläder som jag kan behöva på fredag när jag ska jobb. Eftersom jag ska cykla på morgonen, om det inte regnar, så kan jag ju inte få med mig allt då. Sedan åkte vi till min "förra" förskola och hälsade på, alltid lika skoj, men nu är det inte lika många barn som jag känner längre, det är ju faktiskt två år sedan jag slutade där, även personalen har byts ut lite, men jag känner ju dem ändå, eftersom de antingen är från byn eller har jobbar på andra förskolor som vi har haft samarbete med.
Efter det åkte vi till momma. Dit kom även Per och Björn, och efter skolan slutat kom även Robin och Andreas. Där fikade vi lite och Tove hann med att äta både lunch och mellis där. Jag hade även med mig mina nya Fjällrävenbyxor dit, tänkte passa på att låna symaskinen av momma och lägga upp dem när jag ändå var där. Alla Fjällrävenbyxor är i rålängder så det spelar ingen roll hur lång eller kort du är så måste du ändå fålla dem. Men jag måste ju alltid fixa längden på mina byxor efter som jag är så kort, så detta var ju inget nytt för mig. Men nu är byxorna fixade inför helgens äventyr.

När vi kom hem tvättade jag och hängde sedan tvätten med Tove i Babybjörnen, men varken hon eller jag tyckte det var så skoj. Jag tyckte det blev tungt och var tråkigt när hon rev ner det jag hängt, och hon tyckte det var skittråkigt att få den blöta, kalla tvätten i ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar