Lilypie Third Birthday tickers

tisdag 30 augusti 2011

Cykla

Skrev ju i helgen att jag hade tänkt ge mig ut på cykeln för att "prov-cykla" till jobbet, men det blev aldrig av, så jag ska prova det idag istället. Om jag cyklar hela vägen fram och tillbaka borde det bli ca. 2mil. Peter ska bara få pumpa däcken lite först när han kommer hem, det var ju ändå han som hade den sist =)
Och hjälmen har jag hittat också, för den känns ju väldigt bra att ha på sig även om den knappast skulle hjälpa massor om jag blir påkörd av en bil...
Men apropå cyklar, varför kan inte cyklisterna hålla sig på cykelbanorna, även de som ha sånna där racercyklar är i vägen, de får nästan skylla sig själva om de blir påkörda. De verkar tro att de cyklar lika fort som en bil kör. Och de som dessutom måste cykla flera i bredd kanske man ska informera om att samma regler gäller för dem som för en bil, men vi bilister kanske också ska börja köra i bredd?!
Fast måste ju ändå skynda mig att säga, innan jag ger mig ut på vägen för att cykla, att här hos oss finns det ingen cykelväg, vilket gör det ännu mer frustrerande eftersom det är så populärt att cykla runt brunflo-marieby-frösön-stan... Väldigt mycket cyklister här hos oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar