Lilypie Third Birthday tickers

måndag 15 augusti 2011

Berit, Håkan och Andreas kom förbi förut när jag skrev. De hade varit till Norge på semestern en sväng och hade där köpt med sig lite blöjor till Tove då de är billigare där än i Sverige. Och det är ju en förbrukningsvara i det här hemmet så att säga...Hon bajsar en aningens mer nu när hon äter gröt och riktig mat om vart annat, så super med lite blöjor!

Åter till kycklingsmakisarna... Det blir ju en lite annan konsistens än på de andra puréerna hon ätit så det är ju inte så konstigt. Jag har provat "ren" kycklingpuré och kyckling blandat med potatis och broccoli, men inget av det var gott. Så de övriga kycklingsmakisarna jag gjort får vacker ligga i frysen och vänta ett tag till.
Jag kommer inte stå och göra en massa extra mat till henne, utan jag gör så att då vi äter något som skulle kunna göras om i en enkel variant till henne så gör jag det och ger henne eller fryser ner, övriga måltider får hon burkmat som hon inte verkar ha något emot.
Hon börjar även sitta ganska bra själv nu, sitter korta stunder själv och behöver i bland en stöttande hand, har lite svårt att parera. Något som hon tycker är superskoj, och jag äckligt så jag försöker förhindra det så fort det går, det är när hon sitter i hoppgungan och sedan kräks på golvet för att sedan stampa i det så det skvätter och fötterna blir alldeles geggiga och hala... BLÄ!
Nu när hon badade i lördags så skvätte hon iaf ned hela köket. Hon har fått bada i baljan ställd på köksbordet för en lite bekvämare ställning för ryggen de sista gångerna. Och i lördag plaskade hon på rejält, det tog två stora badlakan för att torka upp allt i köket... Men det känns ju lovande inför det stundande Babysimmet, vilket jag sitter och funderar på om man får något info om hem eller om vi bara ska dyka upp på den dagen och tiden vi bokat...?? Har även kommit fram till att jag bara funderat på Toves badkläder, MINA då? Jag har ju knappast något som passar och är heller inte så sugen att köpa något, måste lösa det.

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar