Lilypie Third Birthday tickers

tisdag 30 augusti 2011

Hur mycket

Jag tycker det är svårt att veta hur mycket Tove ska äta... Många gånger nu äter hon en hel banan till mellis och idag åt hon en stor burk med banan/mango-puré, jag slutade när hon hade ätit ca. 75% av burken, men hon var inte nöjd då, utan åt hela och sedan var hon go o glad... Och till middag idag kokade jag potatis och morötter till henne som jag blandade med kycklingen jag gjort tidigare, så idag åt hon en hel morot, en halv normalstor potatis och ca. 1 sån där liten kycklingfille (innerfilé?), jag trodde inte hon skulle äta upp allt, men det gjorde hon.
Kan man ge små barn för mycket mat, eller kräks de upp överflödet precis som de gör med bröstmjölk?

Men, YEY, till mig för att hon åt maten jag gjorde =D

1 kommentar:

  1. Vad jag kommer ihåg så fick Izolde så mycket mat som hon ville ha utan att hon kräktes eller nåt sånt. Magen fylls väl ut nu på ett annat sätt när hon får fast föda än när hon bara drack bröstmjölk och välling och blir större kanske?
    Hon börjar ju bli större nu oxå och rör sig kanske mer och blir hungrigare.
    Jag tror iaf att så länge hon är nöjd och glad så är det bra. Så länge hon blir mätt så spelar det nog ingen roll hur mycket eller lite mat hon får. Ja, inom en rimlig gräns då vill säga ;) Fråga på BVC annars nästa gång. Men det är säkert väldigt individuellt med hur barnen äter såklart.

    SvaraRadera