Lilypie Third Birthday tickers

söndag 28 augusti 2011

Nya byxor

I torsdags var Berit, momma och andreas hit. De hade köpt med sig fika och Tove fick lite kläder av momma och en leksak av Andreas. Hon har tur hon! Tror inte vi kommer att behöva köpa just några leksaker eller kläder alls till henne, iaf inte på väldigt länge =)
I fredags gjorde vi inte så mycket, var in på stan en sväng, vet egentligen inte vad vi gjorde där, jo, vi drack en kopp kaffe. Sedan handlade vi mat för helgen. Vi köpte en helsida färsk lax som vi filéade hemma, supergott var det, vi åt en bulgursallad till. MUMS! Har dessutom några laxmiddagar till i frysen.
I går hände det väl inte heller så mycket. Vi var upp på Lillänge en sväng och kikade efter en radio till köket, men köpte ingen. Sen åkte vi på stan en sväng, skulle bara dit en snabbis, men det blev längre. Vi blev tokhungriga så då fikade vi lite. Sen hade Peter lovat mig nya linnen, men jag hittade inte några någonstans så då gick vi till JC där jag alltid hittar linnen och fick ett rosa och ett blått där. Träffade även på Jessica N där, hon skulle köpa jeans. Jeans är sååå tråkigt att köpa, jag är så glad att jag har hittat ett märke och en modell jag gillar. Sedan gick vi till bilen, men på väg till bilen såg vi att Naturkompaniet hade rea, så då sa vi att vi springer in dit en snabbis. Men den där snabba svängen blev lång. det var ju rea på Fjällrävenbyxor som jag vill ha. Så då blev det ju till att prova ett gäng sånna. Och jag köpte ett par, supersköna var de. Men det var inte bara vi som var där inne, hela östersund kändes som de trängde in sig i butiken, så det var så j**la varmt där, det var en befrielse att komma ut därifrån lite fattigare men mycket gladare. Träffade även Anna E som var uppe från Stockholm en sväng, ska bli så skoj när de flyttat upp, ser fram emot att träffas alla fyra (jag, Johanna, Anna och Anna) lite oftare än vad det varit nu, en gång/år. Och få mysa med lite bebis! =)
Iaf så åkte vi till Magnus och Helene på lite gofika efter staden, Peter skulle diskutera trapprenovering med dem. Allt mysigt och trevligt att kika in där en sväng.
Väl hemma på kvällen kände jag att jag var tvungen att fylla i min kalender lite, för nu börjar det bli mycket saker igen, inte många helger som är "fria" just nu. Det är svampplockning, kalas, Robin osv. Och på veckorna är det bvc, jobb, babysim, föräldraträff m.m. Men det är skoj att det händer saker!!
Idag kändes det som måndag eftersom vi var själva när vi klev upp, Peter åkte tidigt och golfade. Får se vad resten av dagen har att erbjuda.
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar