Lilypie Third Birthday tickers

måndag 22 augusti 2011

Måndag

Nu sover Tove efter en fullspäckad dag.
Vi började dagen med lite fika på Törners med Åsa och R, mycket trevligt. Det är alltid lika spännande att höra hur andras vardag med små barn fungerar, hur förlossningen var, tankar kring amning osv. Mycket trevligt! Efter det åkte vi till förskolan där jag skulle kopiera mitt examensbevis så jag kan skicka iväg det så jag får min legitimation som är något nytt påhitt, men de som ansöker före sista augusti slipper iaf betala 1500:-, så nu skyndar jag mig. För 1500:- är inte direkt pengar som jag bara slänger fram nu när jag är hemma och är föräldraledig. Lobbade även lite efter jobb nu när jag var på förskolan, jag jobbar nämligen gärna någon timme lite då och då, dels för att jag vill ha en liten fot kvar inför flytten och höra lite hur organisationen blir, dels för att jag tycker det är trevligt att vara med barnen, dels för att jag vill ha lite vuxenkontakt och dels för att jag tycker om mitt jobb. Det var även skoj att de frågade om jag inte ville komma och jobba lite innan jag ens frågat om det =)
Iaf så hjälpte Margaretha mig att göra handavtryck på Tove sedan, det var lite svårt att få henne att hålla fingrarna still, men ett par av dem blev riktigt bra tycker jag. Tack snälla Margaretha!
Väl hemma så bajsade hon ner hela sig, igen, gjorde det igår med, tror det är nära på tänder nu, fast det har jag trott många gånger nu. Men nu kan de få komma, för jag ammar inget längre. Sedan hade vi lite mys och efter det var hon trött och somnade vid 19.15, så jag tror det kanske blir en tidig morgon imorgon, runt 6-7, men det gör inget, för imorgon ska jag träffa JAS! Och äta sushi!!

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar