Lilypie Third Birthday tickers

måndag 2 maj 2011

En mindre bra dag...

Idag har jag och Tove haft en mindre bra dag tillsammans...
Fram till 15 gick det super, men sedan har vi haft lite "problem" =)
Äter som vanligt, men kräks mycket mer efter varje mål, men är rätt nöjd mellan målen i korta stunder och sedan väldigt gnällig, gallskriker när hon hamnar på skötbordet. Hon har sovit ca 15min sedan 15 så nu 19.40 när jag tänkte lägga henne så var hon ganska så övertrött, så det tog ca 50min att få henne att somna, och blev det som jag tänkt? Nej!
Hon sover, men inte i sin säng och inte i vagnen utan i vår säng. Det gör inte så mycket med någon enstaka gång, speciellt inte när Peter är i åre, men jag vill inte att det ska bli någon vana, mest för att jag sover så mycket bättre när hon sover i sin säng. Sen så vet jag inte om det är för tidigt att skapa sovrutiner, men jag har hört flera som börjar med det när barnen är kring 6 veckor och att det har fungerat bra.
Så min tanke är att hon ska "göra natt" runt 20 varje kväll och får efter hon somnat säga till när hon vill ha mat, alltså inga "vakenstunder" mellan 20 för utom matning och tills hon "gör morgon". Låter det vettigt? Hur har ni som har barn gjort? Jag har ju inga som helst erfarenheter av så här små barn och deras rutiner... =S

//Sara

1 kommentar:

  1. Det är ju svårt att kanske få till rutin ändå, för alla barn är ju olika. Izolde sov hela nätter från hon föddes och vaknade bara någon enstaka gång och ville ha mat. Sen somnade hon igen. Så jag har ingen aning. Vi hade ingen speciell tid hon skulle somna på, utan man märkte tillslut när hon gjorde kväll. Eftersom hon skrek 5 timmar varje kväll första månaderna så somnade hon 23 ungefär varje kväll men blev bättre sen. Tror hon somnade vid 20-21 då.
    Men testa att göra så som du gör ett tag, för det tar väl ett tag att få in en rutin antar jag. *hejja hejja*

    SvaraRadera