Lilypie Third Birthday tickers

måndag 23 maj 2011

Möhippa

I fredags tog jag och gjorde några sidor till i Toves album. Känner att jag måste sätta mig med det lite oftare så jag kommer ihåg när, hur och varför bilderna är tagna så det är lättare att skriva lite till dem. Fast det är klockrent med digitala bilder för då kan jag ju bara klicka på dem på datorn för att se vilket datum de är tagna.

I lördags skulle jag och Johanna gå på stan med Anna, men det hon inte visste var att hennes möhippa skulle gå av stapeln den dagen också. Så hon blev kidnappad på Törners och vi åkte till Rissna för lite bilkörning och fika där även svensexegänget dök upp. Sedan efter vägen mot Ocke hade Anna lite olika uppdrag hon gjorde och vin provning. Sedan i Ocke där vi hade lånat stuga vid vattnet med bastu och badtunna blev det mat och även dit kom svensexegänget. Så där åt vi gott, badade, bastade, åt tårta och hade det allmänt trevligt. Tove var även med hela dagen och hon var som vanligt supersnäll! Jag varken badade eller bastade då jag kände att jag ville kunna gå till Tove lite snabbt om hon vaknade eller blev ledsen. Så jag och Tove kom hem kl 2 på natten. Då var även Peter hemma, som under dagen åkt till Mora för att kika på en bil, som han även köpte. En superfin Audi A6:a.


Vi åkte till Änge en sväng på söndagen och hälsade på lite, kanske mest för att vi ville ut med nya bilen =) Där åt vi middag och jag körde sedan hem. Kände att jag ville att Peter skulle vara med när jag körde bilen första gången. Jag har ju faktiskt inte haft körkort så länge och känner mig ofta ganska nervös om jag ska köra någon annan bil än den jag är van. Men det gick superbra och den var tokrolig att köra!
När vi kom från änge åkte jag och hämtade upp Johanna och vi åkte till Häggenås för att lyssna på en något bakis Anna som är med i in kör som hade avslutning igår kväll. De var superbra. Bestämde mig då att jag måste bli bättre på att kika på vad som händer här runt omkring och utnyttja utbudet som finns. Det var även skönt med lite egentid då Tove var hemma med Peter.

KRAM!

1 kommentar:

  1. Söt hon är Tove :)

    Jag har oxå börjat tänka på det där att man ska utnyttja utbudet häromkring. Man tycker ju hela tiden att det aldrig händer något, men riktigt sant är det ju inte. Sen kanske inte allt passar en i smaken.

    SvaraRadera