Lilypie Third Birthday tickers

måndag 2 maj 2011

Update...

Nu var det så längesedan jag skrev så jag börjar med en kort update på vad som hänt i mitt liv.
Anna och Johanna har varit hit och hälsat på, då åt vi sushi, jäklar vad gott det var, måste äta det minst en gång i månaden känner jag!
Jag och Tove var till Änge och hälsade på, hannäven med ett besök till alla kära på förskolan, ska nog dit en sväng till i maj när jag vet att Isabell jobbar.
Tove var på sin läkarundersökning, och allt var superbra, då vägde hon 4490g och var 56.5cm lång.
Vi var till åkersjön i två nätter, superskönt att komma bort en sväng. Det är så mycket lättare att sitta och inte göra något alls när man är borta och inte har en massa måsten man ska hinna med.
Peters Systers dotter fyllde fyra år, så vi grattade henne och åt god påskmat hos Peters pappa och fru.
På påskdagen träffade jag Johanna och Anna igen och den STORA bonusen den här dagen var att även Anna, som bor i Stockholm, var hemma och fikade med oss! Saknar veckorna i Härnösand tillsammans med de tjejerna!
Veckan efter påsk var Peter ledig så då blev det lite fix hemma, mest av honom... =) Han bytte diskbänk, oljade in trallen, putsade utsidan av fönstren. Vi hälsade även på lite folk och har grillat massor och ätit annan god mat! Köpte även en supersnygg solstol som jag hoppas på att få använda massor framöver, lägger in ett kort på den nästa gång jag använder den. Jag har även satt in lite kort i Toves album och har framkallat lite fler, satt in i ramar och beställt en canvas av ett foto.
Jag fikade även med två mammor från föräldragruppen, väldigt trevligt. Lättsamt att prata med de som har barn i samma ålder för att få höra hur de gör och tänker kring vissa saker.

Ja, och vad händer här och nu då?!
Vi lär oss mer och mer om hur Tove fungerar och vår vardag tillsammans fungerar smidigare och smidigare. Hon äter ersättning ganska sällan nu, ett par gånger i veckan bara, men jag blandar ändå iordning och tar med mig om jag ska någonstans för att det är väldigt smidigt att ha. Hon skrattar och är superglad för det mesta. Lyfter sitt huvud högt när hon ligger på mage, men orkar inte några längre stunder. Hon är väldigt nära att vända sig från rygg till mage, det är bara en lite arm ivägen. Hon sover hellre på sidan än på rygg oftast. Vi har bytt till storlek två på blöjorna och jag har städat bort kläder som är för små. Det var lite vemodigt att göra, lilla tjejen börjar bli stor. Fast hon har fortfarande en del plagg i 50, så det känns skönt =D. När hon är vaken ligger hon hellre brevis eller sitter i babysittern än att vara i famnen, men på kvällen när det är dags att somna så fungerar famnen super. Men jag försöker att lägga henne i sängen innan hon somnar riktigt så hon lär sig att det är där man ska somna så hon inte får en vana att somna i famnen, även om det är mysigt... ;)

Det här veckan har vi inte så mycket planerat mer än babymassage som sätter igång, plus att jag ska ta långa raska promenader så jag kanske hinner komma i någorlunda form innan vi ska på bröllop i juni.

Nu ska jag kolla om sötisen börjar vakna.

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar