Lilypie Third Birthday tickers

torsdag 27 oktober 2011

Mys

Har inte orkat skrivit något i veckan, men här kommer det lite.
Den här veckan har bestått av Sara- Tove Egotid. Vilket innebär att vi bara har gjort mysiga saker tillsammans som vi vill göra. Vi har varit på öppna förskolan, fikat med mammor och bebisar, hälsat på på min förskola, haft Greyskväll och tagit massor med långa promenader. Vi har haft en lugn och skön vecka med andra ord och bara gjort det vi haft lust med.
När Peter kommer hem så drar vi direkt och handlar till helgen, så middag blir en mosmeny på Maxi, Mums! Imorgon har jag bokat in babysim, alltså ett av de tillfällena vi missade tar vi igen imorgon, och då kan ju Peter vara med, perfekt, då tar han Tove så får jag byta om och duscha själv ;)
Ikväll hoppas jag på glögg till Robinsson, vi köpte 2011:an förra helgen så den är jag sjukt sugen att smaka lite av. Kan även tänka mig någon pepparkaka och ädelost till det.
Har suttit idag och försökt planera lite mat för helgen, men vet inte om jag är riktigt nöjd:
Fredag: Hemmagjord Pizza
Lördag: Obestämt, vet inte när vi är hemma
Söndag: Pasta med Ost och Skinksås, och broccoli till mig, Peter äter inte det.
Vi äter nästan alltid kött någon dag under helgen, men jag vet inte om jag var riktigt sugen på det den här helgen.
Tove på promenad
Det ska iaf bli sjukt roligt att jobba nästa fredag när det är i de nya lokalerna, jag riktigt längtar! Så roligt att ALLT är nytt och frächt(stavning). Tror även jag har bestämt mig för att söka plats till Tove på min förskola, fast annan avdelning. Mycket för att jag gillar personalen, men helt klart är de nya lokalerna ett STORT plus, vilken tillgång, vilka möjligheter, vilket utbud som finns i och med den nya förskolan! Och då har jag inte ens varit in och kikat =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar