Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 12 oktober 2011

Sjuk

Idag har jag nät-shoppat eftersom jag tycker så synd om mig. Det blev två ljudböcker och två Astrid Lindgren filmer. Så nu känns det genast lite bättre.
Ringde HC i morse, men jag hade tydligen inte varit sjuk nog länge och ögoninflammation gör de inget åt innan man haft det en vecka. Och det enda de sa när jag sa att även Tove hade ögoninflammation på ett öga var att jag bara kunde vänta tills hon får det på nästa också... VA?! TACK FÖR HJÄLPEN!!! Eller så inte. Iaf så packade jag och Tove in oss i bilen och åkte till apoteket där jag sa att jag ville ha i princip allt mot förkylning och hosta. Hon i kassan sa: "Du är väldigt röd i dina ögon, är du säker på att du inte har ögoninflammation?" Jag berättade då vad de sagt på HC om att vänta en vecka, hon tyckte det lät mycket och att det är superjobbigt att gå omkring med ögoninflammation i en vecka. Jo, tack jag vet!
Så nu tvättar jag mina och Toves öga med jummet vatten hela tiden samt tvättar mina händer konstant, tror de snart ska ramla isär eftersom de är så torra!
Ringde även och var tvungen att säga ifrån mig att jobba på fredag, jag kan ju inte gå dit och smitta dem eller sitta där och inte har någon ork, då har de ju inte så stor nytta av mig.

Nä, nu blir det att slappa på golvet där Tove sitter och leker.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar