Lilypie Third Birthday tickers

lördag 15 oktober 2011

Tråkvecka

Veckan som har varit har varit sämst eftersom jag har varit sjuk och missat massor. Ingen Greyskväll, ingen mammaträff, ingen öppen fsk, inget stadsbesök med Eva och Felicia, inget babysim, inget jobb, ja, ingenting!
Men i fredags var vi iaf på stan och köpte nya vantar till Tove eftersom hon alltid är så kall om händerna när hon sovit ute, provade dem idag när vi bytte till vinterdäck och när hon sov ute, båda gångerna var hon supervarm Hestra is the shit! Det märker man ganska snabbt inom förskolan vad som fungerar och vad som inte fungerar. Som Kouma (stavning) skor är superbra och Didrikssonkläder håller barnen varma och torra. Sen tror jag absolut det finns billigare kläder och skor än de märkena som är bra, men A och O för att barn ska tycka det är roligt att vara ute är att de har bra kläder. Det är iaf min åsikt. Vi var även och satte in pengar på Toves konto i fredags. Det var pengar hon fick när hon föddes och pengar hon fick i doppresent. Funderar på om man även ska starta något sparande till henne när båda jobbar, eller hur ska man tänka?
Idag hälsade vi på Toves farfar och bonus farmor i deras stuga efter vi bytt däck. Så mysig stuga, förstår att de trivs bra där.

Måste bara säga att Tove är världens bästa jämt! Alltid go och glad, och ikväll har hon varit supermysig och legat med sitt huvud i mitt knä superlänge och bara varit fram tills hon skulle sova. Hon har även varit jättesnäll den här veckan då jag har varit sjuk och inte orkat aktivera henne så mycket, men nöjd ändå.
Mina ljudböcker kom igår, så imorgon läggs de in på mobilen och till veckan blir det många långa promenader, dock lugna då hostan och förkylningen är kvar, men jag ser iaf fram emot dem!

1 kommentar:

  1. Jag och Tony satte in 200 kr på ett sparkonto till Izolde från första början. Vi tänkte öka det sen när jag hade fått jobb, men nu sparar jag tyvärr inget alls till henne. Men det tänker jag börja med så snart jag bara kan. Det behövs ju inte direkt många hundralappar varje månad. Sånt kan man ju öka på eftersom man ser att man kan och vill. Men spara till barnen är ju alltid bra :)

    SvaraRadera