Lilypie Third Birthday tickers

torsdag 29 januari 2009

Jobb, träning, skola...

Jag har jobbat i två dagar nu, det har varit väldigt skönt att komma tillbaka till verkligheten, men jag är inte alls sugen på att umgås med någon när jag kommer hem, då vill jag bara ha tyst runt omkring mig. Och då är det skönt att jag kan få det, så när jag inte har jobbat har jag legat i sängen och lyssnat på ljudbok eller varit ute och gått och lyssnat på ljudbok. Så det har blivit några promenader när jag varit i änge, var även med på byakampen och kämpade för min by! =) För er som inte vet vad det är så är det en tävling inom offerdals bygden där byn får poäng efter hur många från respektive by som deltar varje tisdag under några veckor framöver, det vanligaste sättet att delta är att åka skidor, men man kan även ta en promenad eller en sparktur som många pensionärer gör. Jag anmälde mig och tog sedan en promenad då jag aldrig hann valla om mina skidor samt att min moster tog en promenad så gjorde jag henne sällskap.


I morse kom jag hem kl.08.00. Anna kom runt 8.30, då skulle vi äta frukost och sedan åka till skolan och skriva på vår C-uppsats, eller rättare sagt forskningsplanen till den. Jag bjöd på gröt och hon hade med bröd hon bakat, supergott var det.

Vi fick en del gjort, forskningsplanen är väl så klar den kan bli utan att en handledare har tittat på den. Men nu har vi iaf en handledare, kanske inte den vi önskade, men förhoppningsvis kan vi få räta ut några frågetecken iaf.
När posten kom idag kom även resultatet från Forskningsmetodiktentan jag skrev i mitten av Januari, max poäng var 19 och man skulle ha 9 för godkänt och jag hade 14 poäng! Jag så himla nöjd!
Mitt på dagen var jag iväg och tränade, jag styrketränade i 50 minuter och stod sedan på löpbandet i 30 minuter, vilket var ett skönt pass, tror jag kommer att köra det upplägget fler gånger.
Sedan har jag inte gjort så mycket, handlat, diskat, lyssnat lite på ljudbok, gick även och solade, vilket var superskönt det var längesedan jag gjorde det sist!
Nu ska jag frossa i lite mörk choklad som jag köpte förut! =)
//Saris

3 kommentarer:

  1. Åh 2 glädjebesked! Skönt att ni fått handledare!, vem blev det? Å nu kan du fira tentan också ;)Grattis! Var det ifyllt poäng för de andra momenten på ditt papper?
    Trevlig helg!
    /Anna E

    SvaraRadera
  2. Vi fick Ola.... =S
    Nix, såg bara tentapoängen.
    Trevlig helg på er med!
    //Sara

    SvaraRadera
  3. Jag är chockad, hade du verkligen allt det där i ditt kylskåp? :) / Jessica

    SvaraRadera