Lilypie Third Birthday tickers

torsdag 15 januari 2009

Jobbat

Igår jobbade jag, och det ar superkul, vilket det oftast är. Jag vet att jag har valt rätt yrke, men det finns dagar som jag tycker är hemska och inte alls roliga, men så tror jag att det är med alla jobb.
Imorgon har vi planeringsdag i Dvärsätt. Jag blev ombedd av en jag jobbar med att skriva ihop lite om portfolio i förskolan, och hur vi skulle kunna förbättra den vi redan arbetar med, så den synliggör barnens utveckling och lärande mer. Hon tyckte att jag skulle göra det då jag är ganska insatt i arbetet kring portfolio, då jag skrev min B-uppsats om det och även nu ska skriva min C-uppsats om det. Så igår eftermiddag på min planeringstid skrev jag ihop lite olika rubriker vi kan ha i våra portfolios samt vad läroplanen (Lpfö98) säger om de olika ämnena.
Jag själv är jag väldigt nöjd med det jag har skrivit, men jag tror att några av de andra kanske tycker att jag är lite överambitiös, men det kan jag ta. För portfolio är verkligen något jag vill arbeta med och känner inte att jag kan stå för de portfoliosarna vi har just nu, så dem lägger jag inte en hand på, har inte lagt ner en minuts arbete på dem, för jag anser att det "bara" är en mapp med teckningar i. Så jag får se hur det går imorgon...

Idag har jag inte gjort så mycket, åkte in till stan imorse, tog en promenad på 50min i kylan. Jag kände inte att det var kallt när jag var ute, men när jag kom hem var jag väldigt frusen, så då tog jag ett långt bad och lyssnade på ljudbok, Stieg Larsson, superbra!
Sedan fikade jag på Edenbos, det var gott!
Hade planer att gå på biblioteket och låna lite böcker om portfolio idag, till C-uppsatsen, men det blev aldrig av. Så jag tänker beställa någon nu på Adlibris.







Ha det bra!



1 kommentar:

  1. hahaha, vad är nu detta? Kommer inte ens ihåg att det togs en bild...

    SvaraRadera