Lilypie Third Birthday tickers

måndag 26 januari 2009

Lite ont om tid...

Jag klev upp 6.45 i morse för att jag hade hade tvättstugan från 7-10. Och jag var i STORT behov av tvättning, så i princip tvättar jag allt jag brukar använda förutom pyjamasen som jag har på mig nu när jag tvättar. Men nu börjar jag känna mig lite stressad. Jag ska ta en promenad, men måste hämta tvätten först och den är nog inte torr förrän runt 10. Så en promenad mellan 10-11, sen dusch och lunch då är klockan 12, på stan och hitta en present, posta några böcker, gå på biblioteket och vara hemma senast 14.30 för att hinna till StepIn. För att sedan skynda mig därifrån och hem och äta middag och packa. Har börjat packa lite redan, men nästan alla kläder är ju liksom inte här...
Och nu har jag en halvtimmes dötid attfördriva och det som är surt är att jag inte kan göra något av alla de saker jag måste hinna med idag... För att posta böckerna måste jag köpa en påse att skicka dem i, biblioteket är ju lika bra att ta när jag ändå är på stan, och dessutom så har jag ju pyjamasen på mig, kanske inte ska gå på stan i den...

Men jag insåg i morse vad skönt det är att kliva upp tidigt för att sedan bara sitta och slöa framför tvn, lite egen mystid med sig själv liksom. Inte alls samma känsla som att vakna vid 10 och sätta sig framför tvn.

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar