Lilypie Third Birthday tickers

fredag 6 juli 2012

5 km

Igår före jobbet åkte jag till friskis och svettis för att köra ett pass, det blev 5km i intervaller. Började varje km med att gå ca 150m i 5.5km/timmen och sprang sedan ca. 850m, alltså till varje hel km var slut sprang jag och gick i början. Sprang i 8.5km/timmen och gick sedan den tiden det tog för att få ner pulsen till ca. 135, för när jag avslutade varje intervall låg pulsen på ca 175, alltså typ maxpuls för mig, så dålig är min kondition just nu efter fyra veckors förkylning. Och flera gånger under passet trodde jag att jag skulle kräkas, kan säga att jag tog ut mig rejält, men skönt var det. Fast jag hade verkligen behövt ta några minuters vila innan jag duschade för jag orkade knappt stå i duschen, men den tiden fanns inte för att komma i tid till jobbet. Och när jag kom hem efter att ha stängt på jobbet var maten klar och vi åt ute, så himla gott att äta ute!
Idag blev det en vilodag med jobb, fullt upp och varmt kan jag säga, och sedan hemma bjöd vi Peters mamma och Bruno på middag, grillat! Att mat är så mycket godare att äta ute, konstigt! Peter tog ut Toves pool idag, och hon ÄLSKADE den!! Så nu hoppas vi på att det får bli sommar några fler dagar så vi kan bada lite mer =)
Imorgon får jag se om jag tar en promenad eller löprunda före frukost, eller om det blir på söndag. Mamma och pappa kommer förbi med båten imorgon så vi ska hoppa på och vara ute på sjön, fiska, mysa, äta lunch och förhoppningsvis sola. Sedan plockar vi fram pizzastenen och bjuder dom på middag hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar