Lilypie Third Birthday tickers

måndag 30 juli 2012

Förskolestarten

Nu har jag börjat kolla över vad Tove har för kläder inför hennes förskolestart. Vanliga, innekläder har hon massor av, men jag klickade ändå hem lite basplagg i en storlek större än de kläder hon använder just nu. Men utekläder kan hon behöva lite mer av. Jag som jobbar på förskola älskar barn som har bra utekläder då vi är ute väldigt mycket. Så idag klickade jag även hem en Fleecejacka och Fleecebyxor. Överdragsbyxor har jag redan köpt, även galonkläder, både ett set med fodrad galon och ett vanligt tunt set. En overall ska vi köpa till vintern, plus att hon har täckjacka och täckbyxor som hon fick när hon fyllde år.

Så det som saknas nu är lite vantar, och då tumvantar, fingervantar får hon när hon kan ta på dem själv =) Vantar behövs i lite olika material, vanliga tunna tumvantar, galonvantar och vinterhandskar. Även mössor i olika tjocklekar kommer att behövas. Och skor, är lite rädd för att hennes stövlar börjar bli små, men då blir det nog ett par fodrade stövlar direkt, vinterskor behövs till vintern och kanske ett par gympaskor nu till hösten.

Men jag kommer inte att handla så det finns dubbelt av allt, jag tycker det blir lite för mycket pengar, vi kan ta sakerna mellan förskolan och hemmet om det skulle behövas.
En lekhjälm lär väl behövas. Nappar har jag köpt och även klisterlappar att sätta på napparna och lappar att stryka på hennes kläder. Jag har börjat märka en del av hennes kläder, men kommer nog inte att märka allt, det blir nog mest på hennes nya kläder som vi kommer att köpa framöver och på de saker och kläder som är lite dyrare.

Jag känner mig väldigt ambitiös just nu, men jag kan tänka mig att det ofta är så till det första barnet, om man får ett till barn är man nog inte lika noga, då vet man att allt löser sig iaf =) 
Tyckte om färgen

Leggings tycker jag är så användbara

Fina tröjor till ett bra pris.

Tyckte det var fin färg på den här fleecetröjan

Och byxor som passar till =)

Lite rosa måste det ju vara.
Allt från HM om någon undrade. Jag tycker ofta de har fina barnkläder till ganska vettiga priser.


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar