Lilypie Third Birthday tickers

fredag 20 januari 2012

Debatt

Hej.
Jag kikade på slutet av Debatt igår då de diskuterade LCHF. Jag kan inte säga att jag blev någe smartare då jag tycker att alla som satt där hade vettiga saker att säga även fast de tyckte väldigt olika. Katrin Zytomierska var där då hon har gått ner 35kg samt skrivit en bok om just detta, hennes LCHF. Just den boken var jag supernära att köpa i onsdags då jag kikade på böcker om kost, men nu är jag sååå glad att jag inte köpte den. Hon menar alltså på fullaste allvar att du ska ställa dig framför spegeln varje dag och typ säga: "du är ful, fet och värdelös", jag tror absolut inte på att man ska försöka intala sig själv om hur kass man är. Ställ dig istället framför spegeln och säg typ: "Jag är värd att må bra, jag kommer att fixa den här viktnedgången/träningen superbra". För då du har en massa kilon som du vill bli av med, verkligen vill bli av med, då mår du oftast inte superbra som det är, varför intala sig själv att man är ännu sämre än hur man redan mår?
Iaf så tyckte jag hon verkade vara en riktigt dryg person, har inte sett så mycket med henne tidigare, men nu har jag sett nog!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har köpt boken om du vill låna den. Katrin vill ju bara provocera när hon säger så, lite konstigt sätt kanske. Hon menar att vi inte ska nöja oss med att vara tunga och missnöjda med våra kroppar utan ta tag i våra liv och göra nåt åt saken. Boken är rolig och lättsamt skriven. Du får gärna låna den. Jag har snart läst ut den. Kram Naranja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Ja, när jag läste om boken så tyckte jag att den verkade super, men sedan när jag hörde henne...Nja... =) Ja, jag lånar den gärna, tror den kan vara ganska inspirerande då hon verkligen har lyckats.
      Kram

      Radera