Lilypie Third Birthday tickers

lördag 7 januari 2012

ok...

... nu sover hon, får se hur länge det blir den här gången.

Sitter och funderar över träning, vikt, kost, samtidigt som jag äter chips och dricker vin framför tvn. Hmm, kanske ser några fel redan där...
Nä, men jag vet ju hur jag går ner i vikt, äta lite mindre och nyttigare räcker till en början vet jag. Det är när jag gått ner några kilon som jag måste komplettera med träning. Men jag har ju så sjukt dålig karaktär och vet inte när jag ska träna. Hemmaträning kan jag absolut få till, men gymträning kommer jag aldrig lyckas med, det vet jag, och jag vet även att det är den jag gillar, löpband, crosstrainers, styrketräning och maskiner, I love it!! Men för att jag ska tycka att det ger något så vill jag ju ta mig dit minst två gånger i veckan och ha hemmaträning, som promenader och löpning, minst tre gånger i veckan. Men nu prioriterar jag tydligen inte träning, trots att allt jag vill just nu är att gå ner i vikt, varför är det så? Känner mig sjukt frustrerad, besviken, ledsen, arg och lat när det gäller min hälsa för tillfället.
Men jag har bestämt att nu under januari ska jag försöka lite mer 6 dagar i veckan och ha en dag då jag inte bryr mig så mycket vad jag stoppar i mig. Och händer det inget då så måste jag göra något annat, men vad? Viktklubb, Itrim, friskis och svettis, soppor, någon diet eller hårdträning hemma?

Jaja, det visar sig i slutet av januari vad som händer.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar