Lilypie Third Birthday tickers

lördag 7 januari 2012

Pröva nytt

Ikväll ska jag prova något nytt. Tove somnar ju alltid vid 18.30-19.30 någon gång, men vaknar då, 99,9% av gångerna vid 21-22 och är då vaken några timmar. Det är ju liksom ingen bra tid eftersom jag gärna vill lägga mig runt 22, iaf på veckorna, för att läsa en stund.
Och vi har prova allt känns det som nu, men idag sov hon och jag en stund vid 16.30 så idag ska hon få välling runt 20.30 och sedan lägga sig så får jag se om hon kanske sover hela natten om hon får lägga sig senare. Vi har ju försökt hålla henne vaken längre innan, men vid 19 så somnar hon ju i knät eller sittandes, så då har det inte gått. Men nu ikväll när hon tog en tupplur lite senare så är hon fortfarande vaken, trött, men inte gnällig och vill vara i knät.
Hon vaknar vid 9-9.30 på morgonen nu för tiden, men jag vill hellre att hon sover hela kvällen och gör morgon vid 7.30-8.00 som det var förut, än som det är nu.

Har fixat lite med en kompis blogg nu på kvällen, så nu är jag sugen att göra om min med, men det blir nog inte ikväll tror jag. Peter är ute och äter med kompisar och jag och Tove är hemma och myser. Tove som numer reser sig mot allt och går längs möbler, är nog inte så länge kvar innan hon tar några steg själv, hon kan stå några sekunder vid väl valda tillfällen. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar