Lilypie Third Birthday tickers

tisdag 17 januari 2012

Soppa

Gjorde soppa idag, blev rätt god. Prova den vetjá! Den blir även morgondagens lunch.
Bild och recept är lånat HÄR. Fick idén på Olga Rönnbergs blogg, så då måste den väl vara nyttig ;) Är den även LCHF-säker Jessica N?? Får man äta frukt då?

Sitter iaf nu och suktar efter chipsen som Peter äter och Åre-chokladen som ligger på bordet, men äter inget idag, eller jo, tre chips åt jag tidigare och en chokladbit, men inget mer. Jag spar mig till en annan dag då jag kanske kan äta något ännu godare. =)

//Sara

2 kommentarer:

  1. Sara, jag tror inte att den är LCHF-säker. Men det där bestämmer du ju lite själv. Du kan ju minska på kolhydrater eller så kan du vara som mig som äter så lite kolhydrater som möjligt. Den ser riktigt god ut iallafall!

    Äpplen: Mellan 8,3 - 9,4 kolhydrater per 100g (inhemska eller utländska skalade)
    Tomatpuré: 12,9 kolhydrater per 100 g
    Touch of Taste: 6,5 per 100 g
    Alla andra ingridienser är ok att äta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var rätt ok, fungerade att äta till lunch idag också.
      Det är ganska "hårt" alltså med hur mycket kolhydrater man får äta. Har suttit och läst en massa idag om LCHF vs GI och kom då fram till att LCHF är nog en lite för extrem plan för mig, speciellt eftersom Tove också ska äta och Peter som (tyvärr) inte behöver gå ner i vikt. Så jag beställde en bok om GI och ska läsa lite mer där och sedan mest troligt prova det några veckor för att se hur det går.
      Jag tycker iaf att du gör ett grymt bra jobb!!!

      Radera