Lilypie Third Birthday tickers

måndag 30 januari 2012

Sovmorgon

Idag fick jag sova till 9 och även natten har varit super, var upp en gång och gav Tove nappen, övrig tid sov jag som en gris. Så jäkla trött! Men nu känns det bra, förkylningen är kvar, men börjar kännas bättre.

Tänkte dela med mig av receptet på bönsalsan. Jag hittade det på nätet och gjorde en del ändringar, så ni får mitt recept. Något jag bland annat tog bort var att man skulle mosa 3 avokado och blanda i det i salsan. Men eftersom jag har min ett par dagar så tycker jag att avokado inte brukar se så trevlig ut när den legat ett tag, så jag tar en avokado tillsammans med salsan då jag tänker äta den istället, jag äter den i bitar, men man kan säkert mosa den i om man vill.


Bönsalsa
1 st
2 st
4 st
2 msk
1 st
0,5 tsk
2 krm
4 dl


1. Ta bort kärnhusen ur tomaterna och tärna tomaterna fint.
2. Tillsätt limesaft, vitlök, lök, bönor, tabasco och salt och peppar.


Detta är 4 port.

I orginalreceptet ska man mosa avokadon tillsammans med limesaften, det kan vara så att den inte blir brun och stygg då, jag vet inte.
Men god är den iaf. Sedan så vet jag många som har problem med bönor och ärtor, vet kanske inte om fler än 2-3st som tycker om det när jag tänker efter, men de kan ju iaf prova den här =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar