Lilypie Third Birthday tickers

söndag 29 januari 2012

GI på mitt sätt

Den här helgen har gått så fort även fast Peter varit hemma två dagar extra, konstigt. Fast det kan ju ha att göra med hur jag har mått att det inte känns som vi varit lediga så mycket, först magsjuk och efter det kom förkylningen till mig, men har ändå varit rätt pigg förutom att jag hade superont i halsen igår förmiddag. Men det gick över till kvällen då vi åkte till Peters mamma som fyllt 60 år och åt födelsedagsmiddag, supergod mat och efterrätt! Tove gillade verkligen glassen som serverades tillsammans med efterrätten. Sen så vet jag inte om hon blev speedad på grund av glassen eller om det var allt bus med hennes kusin Samuel som gjorde det, för full rulle blev det. Men hon tyckte det var superskoj att följa efter honom vart han än tog vägen, roligt att se. Hemma sedan fortsatte hon med allt bus så hon somnade senare igår, men det gjorde inte så mycket eftersom hon var så glad hela tiden.

I fredags satt jag och planerade min kommande kost. Har tänkt att köra GI som jag skrivit tidigare, men jag kör på mitt sätt. Ganska strikt 2-3 veckor, men jag får kanske unna mig ett glas vin, mörk choklad eller annat vi äter någon gång under dessa veckor, sedan kan jag lite oftare äta lite potatis eller pasta. Så jag handlade allt igår, så jag började idag och har handlat till och med torsdag, då vi alltid brukar handla. Har hittat många recept i mina GI-böcker, men även på nätet. Men jag tänker tolka GI-metoden lite som jag vill. Som på tisdag ska vi äta flygande Jakob och då äter jag också det, fast jag hoppar riset och äter någon grönsak istället. Idag till frukost åt jag fil med nötter och frön i, till lunch åt jag äggröra och makrill, till middag ska vi äta ost och skinksås, men jag äter broccoli då de andra äter pasta, har även gjort en bönsalsa som jag tänker äta lite av. Men av bönsalsan gjorde jag så mycket så det nog räcker till 3-4 måltider, vilket är super att kunna göra så. Det jag kanske måste handla mer av i veckan är något mellanmål. Jag har nötter och frön jag kan äta och någon frukt. Men även keso hade jag tänkt att jag kan äta mellan måltider, men glömde köpa det. För det har jag känt idag att jag är lite småhungrig mellan måltiderna, så antingen bättre mellanmål eller äta mer vid varje måltid, får se hur det blir.
Men idag när vi hälsade på vänner och de dukade fram värsta gófikat så drack jag bara kaffe, vilket är väldigt starkt för att vara mig, jag älskar fika!!!

Får se nu hur det här går, men jag har iaf börjat med något.

2 kommentarer:

  1. Snaskiga mellanmål om man inte har keso är Att ta ett kokt ägg som man skalat. Mosa ägget med en gaffel och blanda med en matsked smör eller bregott. Kör i micron ca 15-20 sek. Ät! Mums!
    Eller ett kokt ägg med en klick majonnäs. Också gott och mättande.
    Kram Naranja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter gott, ska prova det någon dag då jag inte äter ägg till lunch eller frukost, jag kan lätt tycka att det kan bli för mycket ägg på en och samma dag =)
      Kram

      Radera