Lilypie Third Birthday tickers

tisdag 8 maj 2012

Borta!

Nu är gipset borta!! Det är sååååå skönt! Det ser iofs ut som att jag har någon hudsjukdom då all gammal hud är kvar på armen och håller på att ramla av, men det gör inget. Ont gör det också. Kan ju röra armen på ett annat sätt nu än vad jag kunde med gips, så rätt som det är gör det riktigt ont. Men det är tydligen så det ska vara. Har fått en massa övningar att göra också, för att få upp rörligheten i handen, för nu är den riktigt "stel", inga muskler kvar nästan som hjälper till att vrida och vända på handen. Men det här blir bra till slut!

Det blir nog ingen inskrivning på Friskis och svettis idag, då logistiken inte riktigt tillåter det, samt att jag inte kör bil än på några dagar då det gör ont i handen. Så idag får det bli ett löppass här hemma istället. Har hittat ett löpprogram för tio veckor som jag är sugen att testa, men det är ingen intervallträning där, och det vill jag ha. Så då vet jag inte om jag ska lägga till ett sånt pass och då blir det löpning fyra dagar i veckan, eller om jag ska göra ett eget program. Och om jag gör ett eget så blir det nog tre pass i veckan, ett intervallpass, ett kort/snabbt pass och ett längre pass. Vet inte riktigt vad som är bäst? Men jag tror jag börjar med det programmet jag har läst om, och kör det i ett par veckor, och bestämmer då om jag ska ändra något.
Målet är i att springa en mil under en timme, och helst innan 22/9 då topploppet är som jag är sugen att vara med i.

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar