Lilypie Third Birthday tickers

söndag 20 maj 2012

Söndag

Idag är det söndag, och det känns som en bra dag tycker jag.
De sista dagarna har vi haft fullt upp, typ... Hälsat på Peters pappa och Eva i torsdags, i fredags tog jag ett backintervallpass och sedan tränade jag rygg, axlar och mage. Hemma sedan åkte Peter till golfbanan och jag och Tove åkte med och hoppade av på frösön och tog en promenad in till stan och strosade lite där, hyrde lite filmer. Igår var vi i änge hela dagen, grattade mormor som fyllt år, Peter hjälpte pappa att flytta ett glasparti på inglasade altanen och vi åt middag där.
Idag plågade jag iväg mig på en löpppass här hemma, för plåga är verkligen rätt ord. Höll nästan på att börja grina innan jag skulle iväg bara för att jag hade sån ångest över löppasset, fjantigt, jag vet, men nu var det så. Att ta promenader gruvar jag mig aldrig inför, men dessa löppass efter vägen är en ren plåga. Tog iaf vägen där det är minst med hus... =) Det blev ca. 3.1km på 25 min och jag var helt död efter. Känns långt bort att orka springa en mil under 60 min, om det målet skulle vara lite närmre skulle jag ju ha sprungit strax över 4km på 25 min idag... Men, men, jag fortsätter med det träningsschemat som jag börjat på med, så till veckan blir det två stycken 15min löp - 2 min gång - 15 min löp pass och ett 30 min löppass, får se hur det går...

Peter är nu inne hos grannarna och kaklar lite och jag och Tove myser i soffan, en lugn och skön dag.

1 kommentar:

  1. Ja jag tycker iaf att du är grym :) Hejja dig som tränar löpning!

    SvaraRadera