Lilypie Third Birthday tickers

fredag 11 maj 2012

Tjejkväll

Idag gjorde vi morgon kl 6, för då var det en liten Tove som bestämde sig för att kliva upp. Men det kändes, faktiskt, på riktigt, helt ok, jag var inte så trött, men supersugen på kaffe. Så då blev det frukost och kaffe med lite tända ljus, då det har varit en ganska mörk och tråkig dag idag fungerade det bra med lite ljus.
Jag har en liten tendens till träningsvärk idag, men jag trodde det skulle vara mycket värre. Imorgon blir det ett pass till, tror jag tar det direkt från morgonen, så skönt att redan ha det gjort när klockan är runt 11. Det som blir lite tråkigt så fort jag börjar träna eller äter något "som ska göra mig smal", är att jag vill ha resultat på en dag, men riktigt så är det ju inte... Bara att bita ihop och fortsätta!
Idag när vi var in till stan för att fika lite, så köpte jag fyra filmer. De "satt ihop", en box som heter "Ladies Movie Night", och den passade ju super till ikväll då Peter först skulle på en after work och sedan se hockey på stan. Så jag och Tove har haft tjejkväll ikväll, men nu sover hon så jag får fortsätta den själv. Har sett två av filmerna redan, "Veronika bestämmer sig för att dö" och "Jag har älskat dig så länge", "Veronika-filmen" var bäst, den andra var ok, men på franska... Kvar har jag nu "The open road" och "Lost in austen", får se om någon av dem är bra. Tjejkvällen har för min del bestått av lax med bladspenat till middag och nu lite Rosé och choklad, både 85% och vanlig ljus. Jag äter av båda sorterna idag med gott samvete =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar