Lilypie Third Birthday tickers

torsdag 2 februari 2012

Dagen

Hela dagen har vi spenderat hos Anna. Där blev vi bjudna på lunch, fika och middag, ALLT GI-anpassat, hon är bara bäst! Vi tog även en härlig promenad tillsammans, och oj, vad jag kände att det är mycket roligare att vara ute och gå när man är två. Mycket prat kring mat och livsstil blev det också, så nu känner jag mig lite extra laddad att verkligen satsa på att förlora några kilon.

Är även så superduperglad över att vi ska träffas på söndag, då tillsammans med Johanna på storsjöbadet för att simma och relaxa. Blir nästan tårögd över känslan om hur skönt det ska bli. Jag får TRÄNA samtidigt som jag får umgås med goda VÄNNER samt VILA kroppen lite i lite bubbel!! JAG LÄNGTAR!!! Känner att jag verkligen behöver detta och att det kommer vid precis rätt tillfälle.

För just nu känns det som att det enda jag gör är att gnälla över att jag inte kan träna, sitter hemma och deppar över att jag inte tränar eller tar mig iväg. Men då tänker säkert alla: Men, det är ju bara att köpa ett gymkort och börja! Och, ja, det kanske det är, jag skulle kunna träna tisdag kväll efter 18 när Peter har kommit hem, torsdagar efter 18 och fredag-söndag då Peter är hemma. Eller skaffa barnvakt, men vilket strul och körande hit och dit för lite träning... Så detta fungerar ju inte riktigt... Tisdagar och torsdagar tycker jag att det är ganska skönt att kunna umgås med familjen då det inte blir något sådant annars under vardagarna. Och när jag börjar jobba, om ca 2 månader så skulle jag kunna träna efter eller före jobbet, men jag vet inte hur sugen jag kommer att vara på det då jag har som tanke att cykla till och från jobbet så fort snön försvunnit, jag kanske kommer att tycka att jag får min träning så eller att jag bara vill hem efter jobbet... Ja, jag vet, jag ser mest bara alla hinder, men det är ju inte helt gratis att anmäla sig till kanske 6 månaders träning, så jag vill ju verkligen veta att jag kommer att utnyttja det. Men just nu ser det mörkt ut, känner mig ganska låst här på "landet" när det bara är jag och Tove, så ni får nog genomlida lite mer gnäll om min träning här på bloggen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar