Lilypie Third Birthday tickers

torsdag 16 februari 2012

Trägen vinner

Igår kom Peter hem eftersom han är ledig idag då han ska på någon whiskeyprovningskryssning (långt ord), så de flög ner vid 13 och kommer hem imorgon vid 22. Så jag och Tove är hemma själva nu. Tove somnade snabbt igår strax före 20, men vaknade sedan vid 2 och var vaken till 4. Vilket kan sammanfattas som en mindre rolig natt. Men vi klev iaf inte ur sängen utan tjurade på att ligga kvar och la henne ner gång, på gång, på gång, ja ni förstår. Trägen vinner. Jag hoppas verkligen inte på en likadan natt igen, men hon vaknade nyss och var supertäppt i näsan så en förkylning är här, men jag hoppas att den inte ska förstöra en natt till.
Fast trots lite sömn i natt så känner jag mig väldigt pigg, och har gjort de sista veckorna. Kanske är kosten, eller så är det psykiskt, jag vet att jag äter bra och går ner lite i vikt som gör mig gladare och får mig att må bättre, kanske? =)
Idag till lunch grillade jag kyckling och paprika i ugnen och till det åt jag stekt halloumiost och sallad, supermätt blev jag iaf. Och till middag ska vi äta broccoligratäng med kassler, lägger ut receptet om det blir gott =)

Nu ska jag ta hand om en sjuk liten tjej och kanske snart ta pulkan en sväng och kolla posten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar