Lilypie Third Birthday tickers

lördag 25 februari 2012

Jobbat

Igår jobbade jag ju mellan 8-17, en mycket bra dag, med trevligt folk och väldigt god mat och massor med gott fika, lyxigt att få vara på Clarion då vi alltid annars får vara på förskolan samt fixa vår egen mat. Men jag då, gud vad trög jag var!! Jag känner knappt igen något vi pratar om längre, jag har verkligen släppt jobbet nu när jag varit ledig. Kände mig supertrög och som att jag aldrig jobbat på förskola förut. Arbetsplanen förstod jag inte alls, nya läroplanen har jag inte alls satt mig in i och andra saker lät bara "blablablabla" i mina öron. Dock fick jag flera nya idéer jag skulle vilja prova på i jobbet, men först nu ser jag fram emot att komma och träffa alla barn och mina nya kollegor, några helt nya och några har jobbat på en annan avdelning än mig förut, men det ska bli skoj och framför allt skönt att komma in i det igen. =)

Idag var vi på stan, skulle byta en body jag köpt på Lindex som jag såg då jag kom hem att den var felsydd. Sedan träffade vi Bosse och Eva lite, de ville att vi skulle kika lite på ytterkläder då hade planerat att köpa till Tove då hon fyller år nu, superfina iaf! Sedan hade vi planer att gå ner till badhusparken, men när vi var där nere så var solen borta och det blåste superkallt som det ofta gör vid sjön, så vi köpte sallad och åkte hem och drack lite kaffe och åt lunch.
Nu har vi precis ätit hemmagjord pizza, och ja, jag åt också, sedan ska vi äta pannacottan jag gjorde i morse, och ja, jag ska äta det med, har min "fuskardag" idag. Sedan går vi ner till grannarna och spelar lite spel.

Imorgon hoppas vi på en utedag i sol som värmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar