Lilypie Third Birthday tickers

måndag 20 februari 2012

GI-kosten

Måste säga att de här veckorna som gått då jag ätit GI-mat har gått mycket bättre än vad jag trodde de skulle. Jag trodde jag skulle falla dit hela tiden, och visst, det har inte varit enkelt alla dagar, men jag har "syndat" färre gånger än vad jag hade tänkt mig att jag skulle "få" göra. Lite 70% choklad har jag ätit, var även tvungen att prova den nya chokladen, Black som det skulle vara saltlakrits i, inte supermycket lakritssmak så den räckte i ca. 2 veckor. Normalt skulle den ha tagit slut på en kväll =) När Peter har ätit chips och jordnötsringar har jag smakat max 3st, vilket jag är hur nöjd som helst med! Och imorgon får jag äta en semla, ska bli hur gott som helst. Normalt vid den här tiden på året har jag redan ätit 4-5st, men i år har jag bara ätit en och imorgon blir min sista för i år, tror jag.
Det jag är mindre nöjd med är att jag inte alls tagit mig för att träna eller ta promenader lika ofta som jag hade hoppats.

Middagen idag blir kyckling, grönsaker och stekt haloumiost, hur gott som helst!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar