Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 8 februari 2012

Svacka

Idag tog jag och Tove bilen och åkte till Änge några timmar. Skönt att komma hemifrån ibland, men väldigt skönt att komma hem också. Gjorde inte så mycket i Änge mer än åt lunch och pratade med de som var hemma. Vi åt en kräftstjärtsallad med stekt halloumiost till lunch, väldigt gott.

Men nu sitter jag här hemma i min ensamhet och tycker att den här GI-kosten är pest, världens jävla svacka kom jag in i nu. Och måste nästan knyta fast mig här i soffan för att inte hämta DrPepper i kylen och jordnötsringarna i skafferiet, men inte hämtar jag dem, NEJ, jag tar och äter ett jävla ägg istället, hur gott låter det egentligen?!
Hittade precis ett recept på en GI-kladdkaka som jag tror att jag måste göra i helgen för att överleva.
Ska sätta mig imorgon och planera lite middagar, luncher och mellanmål. Är det inte planerat så kommer jag inte klara det här. Jag vill ha lösviktsgodis, läsk, jordnötsringar, chokladkakor, mackor till frukost, potatisgratäng och annat gott!


Nä, nu går jag och äter mitt ÄGG!! =(

P.S.  Jag tog iaf en riktig promenad igår, i riktigt högt tempo, något positivt iaf   D.S.

4 kommentarer:

  1. Hej sara! Kom igen nu, pepp pepp!! Det var ett tag sen jag läste din blogg men för ett tag sen "sprang" jag in här igen.
    Jag blev så inspirerad av dig till att köra GI så jag började stenhårt med det igår.
    Kör på!
    ha de gott
    /annapanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skoj att du läser och att min GI-kost kan komma till nytta för någon =)
      Ja, klarar jag den här kvällen så överlevar jag alla andra kvällar också!
      Så det ska nog gå, lycka till med GI-köret =)

      Radera
  2. Det går över, jag lovar! Bara du har fått bort det värsta sockersuget, så går det bra sen. Jag var ju så himla sugen på cola hela tiden förut, jag har inte alls samma känningar längre, och inte heller samma sug för att snaska på nåt hela tiden heller. Kämpa på! Det går över, även fast det känns som en lång väg dit.

    SvaraRadera
  3. Jo, det går säkert över, men jag letade iaf upp ett recept på en GI-choklad mousse som jag ska prova i helgen. Jag är nog en sån som behöver något gott iaf en gång i veckan =)

    SvaraRadera