Lilypie Third Birthday tickers

lördag 4 februari 2012

Syndat

Ja, nu sitter jag här framför melodifestivalen och tycker att det bara blir sämre och sämre för varje år, det finns bra låtar genom åren, absolut, men det är programmet i sig som jag tycker är dötrist! Så då kan jag försöka berätta lite mer hur det går med min GI-kost.

Jag tycker att det går riktigt bra. Äter god mat, jag blir mätt, men saknar småätandet och smörgåsar. Men det suget efter det försvinner säkert så småningom, och om någon vecka tänker jag börja äta smörgåsar ibland, kanske inte varje dag, men någon gång. Men då kan jag ju välja ett nyttigare bröd med bra pålägg. Igår åt vi tacos, men jag hoppade brödet och tog bara några få majskorn, så med mycket grönsaker och köttfärs och hemmagjord vitlökssås så tycker jag att det är en helt ok middag att unna sig ibland. Planerat var även att jag ville dricka vin till middagen och det gjorde, tycker inte att det gör något alls att synda lite. Jag tänker inte vara så stenhård med mig själv. Även idag blev det något jag absolut inte borde äta, nämligen en Buddapestbakelse när vi hälsade på Peters pappa och fru, det var gott och jag tänker inte få dåligt samvete över det. Jag får väl simma bort den imorgon och när jag väger mig på måndag så hoppas jag att jag kan bli nöjd över resultatet för den är veckan. Det är ju första veckan du går ner mest i vikt, dock nästan bara vätska du har förlorat, men det känns ju psykiskt bra att se en nedgång på vågen. Vilket leder till att man vill fortsätta, och med lite ökad motion så kanske även lite fett vill försvinna. =)

Promenader varje dag Peter är hemma är tanken, fortsätta med mina övningar hemma, och kanske försöka hitta på någon mer aktivitet under veckan. Skidåkning?! Fast det är inte troligt... Jo, kanske om jag köper tejp till skidorna, men jag vet ju att jag ändå tycker att det är skittråkigt, men eftersom jag köpte skidor till tjejvasan så borde jag ju använda dem, det är ju väldigt billig och bra träning. Och vi har ju ett elljusspår 500m bort och skoterleder upp till Svartsjöarna, bästa läget ju! Fast jag skulle nog aldrig hitta till svartsjöarna, bara åka vilse, så det får jag nog hoppa.

Jaja, jag tänker iaf fortsätta med det här så länge jag tycker att det fungerar bra och jag mår bra av det.

Tove är iaf världens bästa när vi lägger henne. Hon får välling vid 19.45 sedan går vi och borstar tänderna vilket hon tycker är skoj och plockar själv ur nappen och gapar, sedan går vi direkt till sängen. Efter jag lagt ner henne så vänder hon sig bara på sidan och blundar och är supernöjd, någon minut senare sover hon. Världens bästa!! Vi har alltid bara lagt ner henne i sängen och lämnat rummet och det har fungerat bra, men nu längtar jag nästan lite till hon får en vanlig säg och vi ibland kan ligga ner och läsa sagor tillsammans. =) Nu läser vi mest då vi sitter i soffan eller på golvet.

Det blev ett långt inlägg det här, men jag har ju all tid i världen nu när Tove sover, Peter är på fest och det är skit på tv.
Ser fram emot morgondagen!!!

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar