Lilypie Third Birthday tickers

fredag 10 februari 2012

Tillbaka

Nu är mitt lite bättre humör tillbaka.
Jag gjorde en supergod köttfärsomelett igår, testa, den blev verkligen super! Men det står att det är 4 port, det vet jag inte riktigt, kanske tre. Jag, Peter och Tove åt den till middag och sedan blev det två små lådor till Tove kvar, fast jag hade kanske kunnat äta mindre, men den var så god!
Åt lite frukost imorse och tog sedan en powerwalk på 1 timme, riktigt svettig när jag kom hem, men supernöj då och även nu att träningen redan är gjord. Älskar att ha tränat på morgonen så kan man fokusera på annat resten av dagen.
Idag på stan så åt jag en sallad då de andra åt goda mackor och bakelser, är väldigt nöjd med det. Har precis gjort en chokladmousse a´la GI som vi kan ha ikväll till på spåret. Bara att vispa 1.5dl grädde, inte för tjock och röra i 100g smält choklad, inte allt på en gång. Minst 70% choklad ska det vara, vi provar den med mintsmak ikväll, får se hur det smakar. Den står just nu i kylen med plastfolie och väntar. Detta är till 3 portioner. Receptet var till 6 port, så jag halverade det bara, tror inte vi får i oss allt, är nog rätt mastig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar