Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 22 februari 2012

Delmål

Jag har ju några delmål, och kanske ett slutmål med den här "viktresan". Slutmålet kan jag tycka är svårare att sätta, för där och då tycker jag att det hela hänger på hur jag mår och hur nöjd jag känner mig med kroppen. Att stirra sig blind på siffror och vikt är inte riktigt jag, så mitt slutmål kan komma att ändras efter vägen. Men för tillfället är mina delmål -5kg, -8kg och -10kg och mitt slutmål är -15kg. Om jag går ner 15kg så har jag en vikt som jag vet att jag varit nöjd med tidigare, dock har min kropp ändrats efter det, så vi får se hur det slutar och hur länge jag orkar =)

Mina belöningar vid delmålen kommer jag att sätta eftersom. Men då jag når första delmålet på -5kg tänker jag att jag bokar en klipptid och unnar mig något nytt smink eller andra måbra-produkter.
Visst skulle jag kunna boka en klipptid iaf, men eftersom jag verkligen vill klippa mig nu är är det mer motiverande att gå ner de där 5 kilona. Så nu är det mitt första delmål.
Min belöning vid nästa delmål funderar jag ut efter jag nått det första.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar